24 Nisan 2011 Pazar

Konuşma 2: これは何ですか?

マリーナ        : すみません。これは何ですか?
店員                : うなぎかばやきです
マリーナ        : おいしですね。いくらですか。
店員                : 百八です
マリーナ        : じゃ、これをください。

Sözlük:

店員 (てんいん): Satıcı, tezgahtar

すみません: Affedersiniz.

ください: Lütfen

おいし: Lezzetli

いくら: Ne kadar?

うなぎ: Yılan balığı

かばやき: Izgara (soya sosu ile kızartmak)

じゃ: O halde, öyleyse, pekala

(くるま): Araba, otomobil

りんご: Elma

食べ (たべる): Yemek

いっぱい: dolu

家族 (かぞく): Aile

(つま): Evli kadın, eş, hanım

子供 (こども): Çocuk

(かう): Satın almak

紅茶 (こうちゃ): Siyah çay

おねがいします: Lütfen

れいぞうこ: Buzdolabı

(たまご): Yumurta

使う (つかう): Kullanmak

~から: …dan sonra



(くるま) 一台 (いちだい) あります
Bir araba var.

(ほん) 一冊 (いっさつ) あります
Bir tane (cilt) kitap var.

りんごを一つ (ひとつ)下さい (ください)
Bir (tane) elma lütfen.

一人で (ひとりで) 大阪 (おおさか) いきました
Osaka’ya yalnız gitti.

ハンバ 二つ (ふたつ) みかん 三つ (みっつ) 食べました (たべました) おなかが いっぱいです
2 hamburger, 3 portakal yedim. Karnım tok (dolu).

京都 (きょうと)  好き (すき) です 三回 (さんかい)  いきました
Kyoto’yu severim. 3 kez gittim.

家族 (かぞく) 四人 (よにん) です (つま) (わたし) 子供 (こども) (ににん) です
Ailem dört kişiden oluşur. Karım, ben ve iki çocuk.

ノート (ろくさつ) ()いました
6 (tane) defter aldım.

コーヒー (ふたつ) 紅茶 (こうちゃ) 伍つ (いつつ) おねがいします。
2 kahve ve 5 çay lütfen.

(たまご) (むっつ) ()いました (ふたつ) 使(つか)いましたかられいぞうこ 四つ (よっつ) あります。
6 yumurta almıştım. İkisini kullandıktan sonra buzdolabında 4 tane kaldı.

彼女 (かのじょ) 子供 (こども) 三人 (さんにん) いま七つ (ななつ) 八つ (やっつ) (じゅう) です
Onun üç çocuğu var. 7, 8 ve 10 yaşındalar.

いちご 九つ (ここのつ)  食べ(たべ) ました
9 tane çilek yedim.

日本語  (にほんご) クラス 学生 (がくせい) 九人 (きゅうにん) いま
Japonca sınıfında 9 öğrenci var.

オートバイ (じゅう) (だい) あります。
10 (tane) motorsiklet var.

バーゲン 二千 (にせん) (えん) かばん (よんせん) (えん) シャツを()ました。ぜんぶ 六千 (ろくせんえん) でした
Ucuzluktan 2 bin Yen’e çanta, 4 bin Yen’e tişört aldım. Hepsi 6 bin Yen tuttu.

財布 (さいふ) (なか) 一万三千二百円(いちまんさんぜんひゃくえん) あります。
Cüzdanımda 13.200 Yen var.

* りんご ください一つ (ひとつ) いくらですか。
Elma lütfen. Tanesi ne kadar?
* 一つ百円です四つ (よっつ) 三百(さんびゃく) 円です
Tanesi 100 Yen ama 4 tanesi 300 Yen.
* じゃあ、八つ (やっつ) ください
Hm, 8 tane lütfen.
* はい、六百 (ろっぴゃく) 円です
Tamam, 600 Yen.

* これ (なに) (ほん) ですか。
* 英語本です
.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder