23 Nisan 2011 Cumartesi

Konuşma 1: はじめまして

山川さん        : はじめまして。私は山川です会社員です

マリーナ        : はじめまして。私はマリーナです学生ですイタリア人ですイタリア語と英語を話しまし。日本語がすこしできます日本が好きです。

Sözlük:


はじめまして :Tanıştığımıza memnun oldum

(わたし): Ben

山川 (やまかわ): Soy isim

(あう): Buluşmak, karşılaşmak

会社 (かいしゃ): Ofis, şirket

会社員 (かいしゃいん): Ofis çalışanı, memur, şirket memuru

学生 (がくせい): Öğrenci

~ (~じん): Uyruk belirten ek

~ (~): Dil eki

日本 (にほん): Japonca

(えい): İngiltere

英語 (えいご): İngilizce

すこし: Az, biraz

話す (はなす): Konuşmak

読む (よむ): Okumak

書く (かく): Yazmak

できる: Muktedir olmak, yapılmak, tamamlanmak, yapabilmek
           
日本 食べ物 (たべもの) 好きです
Japon yemeklerini severim.

友達 (ともだち) 日本 (にほん) 話しま (はなしま)
Arkadaşımla Japonca konuşurum.

英語 (えいご) すこしできます
Biraz İngilizce biliyorum.

会社 (かいしゃ) (ひと) (やま) いきました
Şirkettekilerle dağa gittim.

(わたし) 好きな本 (ほん) アメリカミステリです
En sevdiğim kitap “Amerika’nın Gizemi”dir.          

さん (やまもとさん) 会い (あい)ます
Yamamoto-san ile buluşacağım.
.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder