17 Ocak 2011 Pazartesi

~İSİM ve FİİL Çekim Özeti

Adlar

医者(いしゃ)        doktor

BiçimKökÇekim EkiÇekim EkiÇekim EkiÇekim Eki
Yalın いしゃ
Yalın Geçmiş いしゃ だった
Nezaket Çekimi いしゃ です
Nezaket Geçmiş いしゃ でした
Nezaket Geçmiş いしゃ だった です
Olumsuz いしゃ じゃ ない
Olumsuz Geçmiş いしゃ じゃ かった
Nezaket Olumsuz いしゃ じゃ あり ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş いしゃ じゃ あり ません でした
Nezaket Olumsuz Geçmiş いしゃ じゃ かった です
 

-ili sıfat

面白い (おもしろい)     İlginç, eğlenceli

BiçimKökSonÇekim EkiÇekim EkiÇekim Eki
Yalın おもしろ
Yalın Geçmiş おもしろ かった
Nezaket Çekimi おもしろ です
Nezaket Geçmiş おもしろ かった です
Olumsuz おもしろ ない
Olumsuz Geçmiş おもしろ かった
Nezaket Olumsuz おもしろ あり ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş おもしろ あり ません でした
Nezaket Olumsuz Geçmiş おもしろ かった です
 

-nalı sıfat

便利 (べんり) elverişli, uygun

BiçimKökÇekim EkiÇekim EkiÇekim EkiÇekim Eki
Yalın べんり
Yalın Geçmiş べんり だった
Nezaket Çekimi べんり です
Nezaket Geçmiş べんり でした
Nezaket Geçmiş べんり だった です
Olumsuz べんり じゃ ない
Olumsuz Geçmiş べんり じゃ かった
Nezaket Olumsuz べんり じゃ あり ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş べんり じゃ あり ません でした
Nezaket Olumsuz Geçmiş べんり じゃ かった です
 

~Ulu Fiiller

分る (わかる) Anlamak, bilmek

Biçim Kök Son Çekim Eki Çekim Eki
Yalın わか
Yalın Geçmiş わか
Nezaket Çekimi わか ます
Nezaket Geçmiş わか ました
Olumsuz わか ない
Olumsuz Geçmiş わか かった
Nezaket Olumsuz わか ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş わか ません でした
 

Rulu Fiiller

食べる (たべる)      Yemek

Biçim Kök Son Çekim Eki Çekim Eki
Yalın たべ
Yalın Geçmiş たべ
Nezaket Çekimi たべ ます
Nezaket Geçmiş たべ ました
Olumsuz たべ ない
Olumsuz Geçmiş たべ かった
Nezaket Olumsuz たべ ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş たべ ません でした
 

Düzensiz Fiiller

来る (くる)   Gelmek

BiçimKökSonÇekim EkiÇekim Eki
Yalın
Yalın Geçmiş
Nezaket Çekimi ます
Nezaket Geçmiş ました
Olumsuz ない
Olumsuz Geçmiş かった
Nezaket Olumsuz ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş ません でした

する    Yapmak
Biçim Kök Son Çekim Eki Çekim Eki
Yalın
Yalın Geçmiş
Nezaket Çekimi ます
Nezaket Geçmiş ました
Olumsuz ない
Olumsuz Geçmiş かった
Nezaket Olumsuz ません
Nezaket Olumsuz Geçmiş ません でした

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder